Przedmiotem niniejszego opracowania jest analiza oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia pn. „Budowa obwodnicy Łysomic – opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia”.
Inwestorem omawianego przedsięwzięcia jest Zarząd Województwa Kujawsko – Pomorskiego, z siedzibą przy ul. Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń, reprezentowany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, ul. Dworcowa 80, 85-010 Bydgoszcz.
Przedmiotem omawianego przedsięwzięcia jest budowa drogi publicznej wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną.
1.2. Podstawa opracowania
Podstawą opracowania jest umowa nr ZDW.N4.361.48.2022 zawarta w dniu 14.11.2022 r. pomiędzy Województwem Kujawsko – Pomorskim, Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń, w imieniu którego działa Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, ul. Dworcowa 80, 85-010 Bydgoszcz, a firmą Polska Inżynieria sp. z o. o., ul. Nowogrodzka 62B lok. 19, 02 - 002 Warszawa.
2. Istniejący oraz projektowany stan zagospodarowania terenu
2.1. Stan istniejący
Planowana inwestycja zlokalizowana jest w województwie kujawsko – pomorskim, powiat toruński. W stanie istniejącym droga wojewódzka nr 552 przechodzi przez miejscowość Łysomice i prowadzi ruch w relacji zachód – wschód. Od północy w kierunku południowym przez miejscowość przechodzi droga krajowa nr 91, łącząca północ Polski z południem.
2.2. Stan projektowany
Warianty przebiegu drogi:
W0 – stan istniejący, bez zmian, tzn. wariant porównawczy dla wariantów inwestycyjnych w zakresie przyjmowanych kryteriów i pod kryteriów do analizy. W perspektywie prognostycznej (15lat) konieczne uwzględnienie w kosztach zakresu niezbędnych remontów i bieżącego utrzymania,
W1 – wariant zespołu projektowej, wariant niebieski;
W2 – wariant zespołu projektowego, wariant żółty;
W3 – wariant zespołu projektowego, wariant czerwony.