Projektowany układ drogowy dla wariantu trzeciego w początkowym przebiegu jest taki sam jak dla wariantu pierwszego oraz drugiego. Tuż za przecięciem z linią kolejową trasa została skierowana w kierunku wschodnim. Przecięcie z drogą powiatową nr 2013C wyznaczono na wysokości działek nr 85 oraz 86 obręb 0008 w formie wiaduktu. W celu umożliwienia połączenia projektowanej obwodnicy z drogą powiatową zaprojektowano rondo tuż przed wiaduktem – w pikietażu około 3+230. Przecięcie projektowanej drogi z drogą powiatową nr 1619C oraz drogą gminną nr 100531C zaprojektowano również w formie wiaduktów. Dodatkowo w pikietażu około 5+270 zaprojektowano rondo, które stanowi połączenie projektowanej trasy wraz drogą gminną nr 100513C. Na dalszym odcinku projektowana trasa obwodnicy zlokalizowana została po zachodniej stronie cmentarza.
Projektowaną trasę przecina w dwóch miejscach istniejący ciek Miałkusz – w pikietażu około 2+125 oraz 4+333, w związku z czym na danym obszarze zaprojektowano przepusty. Wzdłuż jezdni zaprojektowano rowy, które odprowadzają wody opadowe do istniejących cieków bądź projektowanych zbiorników chłonno – odparowujących. W danym wariancie zlokalizowano cztery zbiorniki – w pikietażu około 3+280, 4+460, 5+540 oraz 5+900. Przy różnicy wysokości pomiędzy projektowaną jezdnią, a rowem wynoszącej powyżej 3,00 m zaprojektowano bariery energochłonne.
Biorąc pod uwagę miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego trasa zlokalizowana jest na długim odcinku (około 1,5 km) na terenie zabudowy mieszkaniowej oraz terenie zieleni naturalnej. Lokalizacja trasy przechodzi przechodzi przez pięć stanowisk archeologicznych. Długość projektowanej obwodnicy dla tego wariantu wynosi około 6,432 km.
Aby określić odległość między punktami, kliknij prawym przyciskiem w wybranym miejscu i wybierz "Ustaw punkt A", Powtórz czynność dla punktu końcowego wybierając "Ustaw punkt B".