Projektowany układ drogowy w wariancie drugim w większości pokrywa się z wariantem pierwszym. Wyjątek stanowią dwa fragmenty drogi. Odcinek pomiędzy linią kolejową oraz drogą powiatową nr 2013C przebiega po zachodniej stronie działki nr 244/10 obręb Bielczyny. W związku z tym przecięcie projektowanej drogi z drogą gminną nr 100552C następuje w innej lokalizacji, ale także w formie wiaduktu. Wariant drugi od wariantu pierwszego rożni się również fragmentem drogi na odcinku od drogi powiatowej nr 1619C do pikietaża około 8+000. Projektowaną trasę zlokalizowano po wschodniej stronie obrębu Nowa Chełmża.
Projektowaną trasę przecina w dwóch miejscach istniejący ciek Miałkusz – w pikietażu około 2+130 oraz 6+680, w związku z czym na danym obszarze zaprojektowano przepusty. Wzdłuż jezdni zaprojektowano rowy, które odprowadzają wody opadowe do istniejących cieków bądź projektowanych zbiorników chłonno – odparowujących. W danym wariancie zlokalizowano trzy zbiorniki – w pikietażu około 3+125, 5+738 oraz 7+570. Przy różnicy wysokości pomiędzy projektowaną jezdnią, a rowem wynoszącej powyżej 3,00 m zaprojektowano bariery energochłonne.
Projektowana obwodnica zlokalizowana jest w większości na terenach rolnych, jednakże w pikietażu od około 1+250 do 1+400 oraz od 2+050 do 2+170 występują również nieużytki, w tym bagna i mokradła. Lokalizacja trasy przechodzi prze trzy stanowiska archeologiczne. Długość projektowanej obwodnicy dla tego wariantu wynosi około 8,742 km.
Aby określić odległość między punktami, kliknij prawym przyciskiem w wybranym miejscu i wybierz "Ustaw punkt A", Powtórz czynność dla punktu końcowego wybierając "Ustaw punkt B".