Projektowany układ drogowy zlokalizowano po północnej stronie miasta Chełmży. Droga rozpoczyna się ok. 100 m na wschód od skrzyżowania drogi krajowej nr 91 z drogą wojewódzką nr 551. W odległości około 560 m od jej początku zaprojektowano rondo, które stanowi połączenie z nowym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 551 od granicy miasta Chełmży. Na wysokości istniejącej linii kolejowej, drogi gminnej nr 100549C oraz nr 101287C zaprojektowano wiadukt wraz z węzłem drogowym, który stanowi połączenie pomiędzy projektowaną trasą oraz drogami gminnymi i cukrownią. W pikietażu około od 2+450 do 2+920 projektowana trasa zlokalizowana została w wykopie, dzięki czemu droga gminna nr 100552C została poprowadzona nad obwodnicą w formie wiaduktu. Na przecięciu projektowanej obwodnicy z drogami powiatowymi nr 2013C, 1619C, 2023C oraz drogą gminną nr 100531C zaprojektowano ronda. Lokalizację przecięcia projektowanego układu drogowego z drogą powiatową nr 1619C ustalono po zapoznaniu się z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z planem nr XXII/131/08 teren oznaczony jako 8Z oraz 9Z stanowi: „Teren zieleni naturalnej – rezerwa terenu pod ulice klasy G oraz jej połączenia z drogą lokalną”. W pikietażu około od 4+290 do 4+410 zlokalizowano wiadukt, pod którym umożliwiono przejazd drogą gruntową do okolicznych pól uprawnych oraz pozostawiono istniejący rów oraz zagłębienie terenu. Projektowany układ drogowy zakończono na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 551 w m. Nowa Chełmża w formie ronda, które stanowi połączenie z nowym przebiegiem drogi wojewódzkiej.
Projektowaną trasę przecina w dwóch miejscach istniejący ciek Miałkusz – w pikietażu około 2+120 oraz 6+300, w związku z czym na danym obszarze zaprojektowano przepusty. Wzdłuż jezdni zaprojektowano rowy, które odprowadzają wody opadowe do istniejących cieków bądź projektowanych zbiorników chłonno – odparowujących. W danym wariancie zlokalizowano trzy zbiorniki – w pikietażu około 3+166, 5+220 oraz 7+237. Przy różnicy wysokości pomiędzy projektowaną jezdnią, a rowem wynoszącej powyżej 3,00 m zaprojektowano bariery energochłonne.
Projektowana obwodnica zlokalizowana jest w większości na terenach rolnych, jednakże w pikietażu od około 1+250 do 1+400, od 2+000 do 2+450 oraz od 6+270 do 6+390 występują również nieużytki, w tym bagna i mokradła. Lokalizacja trasy omija stanowiska archeologiczne. Długość projektowanej obwodnicy dla tego wariantu wynosi około 8,719 km.
Aby określić odległość między punktami, kliknij prawym przyciskiem w wybranym miejscu i wybierz "Ustaw punkt A", Powtórz czynność dla punktu końcowego wybierając "Ustaw punkt B".